Edukacja i Kultura
Licznik odwiedzin
Dzisiaj169
Wczoraj247
Ostatni tydzień416
Wszystkie dni201767

Dobiegła końca realizacja projektu systemowego

Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III w szkołach podstawowych w Gminie Dzikowiec”

realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Działanie 9.1. Wyrównywanie szans edukacyjnych
i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty, Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych,

Na realizację projektu w okresie od stycznia do kwietnia 2013 roku Gmina Dzikowiec otrzymała dofinansowanie w wysokości 180000 złotych. Projekt nie wymaga wkładu własnego.

Wsparciem zostały objęte wszystkie szkoły podstawowe w gminie. Każda ze szkół otrzymała dofinansowanie w wysokości 30 000 złotych na zakup pomocy dydaktycznych i sprzętu multimedialnego.

Głównym celem projektu było wsparcie indywidualnego rozwoju uczniów klas I-III we wszystkich szkołach podstawowych w Gminie Dzikowiec, dostosowane do zdiagnozowanych potrzeb edukacyjnych uczniów oraz ich możliwości psychofizycznych.


Cele szczegółowe projektu dotyczyły stworzenia warunków umożliwiających i wspomagających indywidualną pracę nauczyciela z uczniem, w szkołach objętych wsparciem, poprzez wyposażenie bazy szkolnej w niezbędne materiały dydaktyczne.

 

Zakładane cele projektowe zostały w pełni zrealizowane. Osiągnięto zamierzone wskaźniki.

W ramach projektu zakupiono dla szkół nowoczesne pomoce dydaktyczne na kwotę 163 145,00 złotych oraz tablice interaktywne i projektor multimedialny o łącznej wartości 16 851,00 złotych. Pozyskane w ten sposób pomoce dydaktyczne i sprzęt multimedialny doposażyły bazę dydaktyczną szkół podstawowych w klasach od I do III. Były niezbędne w czasie trwania projektu do przeprowadzenia zajęć rozwijających zainteresowania uczniów wybitnie uzdolnionych w zakresie nauk matematyczno-przyrodniczych, zajęć specjalistycznych dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji, gimnastyki korekcyjnej, a także zajęć logopedycznych.

Łącznie w ramach projektu przeprowadzono w klasach od I do III szkół podstawowych 630 godzin zajęć z uczniami. Zajęcia te zostały sfinansowane w ramach art. 42 Karty Nauczyciela. W szkołach
z doposażonej bazy dydaktycznej podczas realizacji zajęć ukierunkowanych na indywidualizację procesu nauczania skorzystało w bieżącym roku szkolnym 195 dzieci.

Fakt kompleksowego doposażenia szkolnych sal lekcyjnych wpłynie również na wzrost jakości
i atrakcyjności prowadzonych zajęć w szkołach z uczniami w kolejnych latach.

 

Nad poprawnością realizacji projektu czuwał zespół zarządzający w składzie:

  1. Małgorzata Szczęch – Dyrektor ZOEAS
     2.  Ewa Serafin – Główny księgowy ZOEAS