UG Dzikowiec
Baner głowny strony UG Dzikowiec Strona ministerstwa
Normalna wielkość czcionki
Średnia czcionka
Duża czcionka
Kontrast 2
Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia pn. „Budowa stacji paliw” na działce numer ewidencyjny 1675 w Wilczej Woli.
Drukuj 


Dzikowiec, 2008-07-04

 
UG.7625/1/08

 

 D E C Y Z J A

 

o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia

 

 

Działając na podstawie art. 104 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000r., Nr 98, poz.1071 z późn. zm.), art. 46 ust.1,                       46a  ust. 1 i ust. 7 pkt 4, art. 48 ust.1 i ust. 2 , art. 56 ust. 1,2,3 i 7 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska (Dz.U. z 2008r., Nr 25, poz. 150) w związku z § 3 ust. 1 pkt 35 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2004 r. w sprawie określenia rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych uwarunkowań związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięcia do sporządzenia raportu              o oddziaływaniu na środowisko ( Dz. U.  Nr 257, poz. 2573 z późn. zm. ), po rozpatrzeniu wniosku Państwa Teresy i Eugeniusza Tokarz zamieszkałych 36 – 121 Wilcza Wola 255        w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na  realizację przedsięwzięcia pn. „Budowa stacji paliw” na działce  numer ewidencyjny 1675 w Wilczej Woli

u s t a l a m

 

środowiskowe uwarunkowania zgody na realizację przedsięwzięcia pn. „Budowa stacji paliw” na działce obrębu Wilcza Wola oznaczonej numerem: 1675. 

 

I. Rodzaj i miejsce realizacji przedsięwzięcia:

 

Planowane przedsięwzięcie polega na budowie stacji paliw w miejscowości Wilcza Wola na działce oznaczonej w ewidencji gruntów numerem 1675.

W jego skład wchodzą następujące elementy:

1/ pawilon stacji, budynek funkcji – obsługa stacji + sklep wielobranżowy

2/ podziemny zbiornik na paliwa płynne o pojemności 30 m3 wraz z dystrybutorami

    wielonalewakowymi oraz niezbędnymi przyłączami zewnętrznymi

3/ podziemny zbiornik na gaz płynny ( LPG ) o pojemności 10 m3 wraz z dystrybutorem oraz

    niezbędnymi przyłączami zewnętrznymi

4/ studzienka zalewowa – 3 gatunki paliwa

5/ pompa LPG

 

7/ maszty oddechowe

8/ wiata nad stanowiskami do tankowania – stalowa

9/ parkingi

Materiały i urządzenia użyte do budowy stacji paliw musza posiadać aprobaty techniczne          i niezbędne atesty. 

II. Warunki wykorzystania terenu w fazie realizacji i eksploatacji, ze szczególnym uwzględnieniem konieczności ochrony cennych wartości przyrodniczych, zasobów naturalnych i zabytków oraz ograniczenia uciążliwości dla terenów sąsiednich. 

 

Planowane przedsięwzięcie będzie realizowane i eksploatowane z uwzględnieniem następujących warunków:

1.Magazynowanie paliw w szczelnych zbiornikach stalowych dwupłaszczowych wyposażonych w system ciągłej kontroli szczelności.

2. Praca układu przyjmowania i dystrybucji paliw w systemie hermetycznym.

3. Zastosowanie elektronicznej instalacji do pomiaru stanu napełniania zbiorników stacji        w celu niedopuszczenia do ich przepełnienia, a także dokładnej kontroli ewentualnych ubytków oraz kontroli przestrzeni międzypłaszczowej.

4. Zastosowanie na króćcach zlewowych zbiorników specjalnych zaworów zamykających przepływ z chwilą osiągnięcia założonego poziomu napełnienia zbiornika.

5. Zabezpieczenie instalacji przed nadmiernym wzrostem ciśnienia, elektryczności statycznej, wyładowaniami atmosferycznymi i korozją.

6. Wykonanie szczelnych, nienasiąkliwych i zmywalnych powierzchni w rejonie przyjmowania i dystrybucji paliw.

7.Wody opadowe z połaci dachowych odprowadzane będą bezpośrednio na teren niezagospodarowany działki Inwestora. Wody opadowe i roztopowe z terenów utwardzonych stacji ujęte zostaną w system kanalizacji deszczowej i poprzez urządzenia podczyszczające będą gromadzone w zbiorniku odparowującym.

8.W wariantowym rozwiązaniu, o którym mowa w Raporcie odprowadzania ścieków do wód lub ziemi zobowiązuję Inwestora do uzyskania pozwolenia wodno prawnego w myśl ustawy z dnia 18 lipca 2001r. Prawo wodne ( Dz. U. z 2005r., Nr 239, poz. 2019 ze zmianami ).

9.Prowadzone prace budowlane nie mogą powodować zanieczyszczeń wód podziemnych         i powierzchniowych, jak również nie mogą powodować zmian stanu wody na gruncie, wpływających szkodliwie na grunty sąsiednie.

10.Zobowiązuję Inwestora do prowadzenia monitoringu wód gruntowych zgodnie z zaleceniami dokumentacji hydrologicznej.

 

 

Strona 2 Decyzji UG.7625/1/08

 

11. Gospodarka odpadami winna odbywać się zgodnie z zasadami określonymi w ustawie        z dnia 27 kwietnia 2001r. o odpadach ( Dz. U. Nr 62 poz. 628 ze zmianami ).

Odpady powstające podczas realizacji i funkcjonowania przedsięwzięcia należy przekazywać podmiotom posiadającym odpowiednie zezwolenia na ich zbieranie, transport, odzysk              i unieszkodliwianie. Należy prowadzić również ewidencję wytwarzanych odpadów wg wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji.

12. Inwestycja zlokalizowana jest na terenie Sokołowsko – Wilczowolskiego Obszaru Chronionego Krajobrazu, jak wynika z opracowanego raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko jej realizacja nie wpłynie znacząco niekorzystnie na przyrodę chronionego krajobrazu.

13. Teren objęty pod inwestycję znajduje się również w obszarze specjalnej ochrony ptaków Natura 2000 „Puszcza Sandomierska” ( PLB 180005 ). Inwestycja nie zalicza się do przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na obszar Natura 2000.

14. Sprzęt używany przy wykonywaniu robót budowlanych winien być technicznie sprawny, by nie dopuścić do niekontrolowanych wycieków i zanieczyszczenia wód gruntowych oraz gleby.

15. W trakcie realizacji przedsięwzięcia górne warstwy gleby ( humus ) zebrać, zabezpieczyć przed wysuszeniem zachowując jej wartości przyrodnicze celem ponownego wykorzystania.

16. Prace związane z naruszeniem powierzchni ziemi należy ograniczyć wyłącznie do zakresu, jaki jest niezbędny do realizacji inwestycji, po zakończeniu prac teren uporządkować.

17. Należy minimalizować powierzchnię zaplecza budowy.

18. Prace należy prowadzić w sposób zapewniający ograniczenie do minimum niekorzystnego przekształcenia terenu.

19. Roboty w trakcie budowy i późniejszej  eksploatacji ( remontów ) muszą być wykonywane tak, aby nie były źródłem zanieczyszczenia środowiska surowcami, materiałami, odpadami lub innymi substancjami stosowanymi w czasie ich trwania.

20. Budowa i eksploatacja przedsięwzięcia nie może być źródłem ponadnormatywnych               i nieuzasadnionych uciążliwości wywołanych przez hałas, wibracje lub zakłócenia elektryczne.

21. Na terenie przeznaczonym do realizacji i eksploatacji inwestycji oraz w związku z jej realizacją nie mogą być usuwane i niszczone drzewa i krzewy.

 

 

 

Strona 3  Decyzji UG.7625/1/08

 

III. Wymagania dotyczące ochrony środowiska konieczne do uwzględnienia w projekcie  budowlanym

 

 

Projekt budowlany powinien uwzględniać:

 

1.Projekt budowlany nie może naruszać ustaleń wymienionych w punkcie II ( ppkt 1-21 ) niniejszej decyzji.

2.Przy budowie i eksploatacji stacji paliw stosować technologie gwarantujące prawidłowe i bezpieczne z punktu widzenia ochrony środowiska i ludzi  ich wykonanie.

3.Przedmiotową inwestycję należy wykonać w sposób określony w przepisach techniczno – budowlanych oraz zgodnie z zasadami wiedzy technicznej.

4.Projekt budowlany powinien określać warunki i sposób zagospodarowania mas ziemi usuwanych albo przemieszczanych w związku z realizacją inwestycji.

5.Przedsięwzięcie realizowane będzie zgodnie z wymogami zawartymi w obowiązujących przepisach prawnych w tym w ustawie z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska  ( Dz. U. z 2008r. Nr 25, poz. 150 ) oraz ustawie z dnia 18 lipca 2001r. Prawo wodne ( Dz. U. z 2005r. Nr 239, poz. 2019 z późn. zm. ).

 

IV. Wymogi w zakresie przeciwdziałania skutkom awarii przemysłowych, w odniesieniu do   przedsięwzięć zaliczanych do zakładów stwarzających zagrożenie wystąpienia poważnych  awarii

 

1. Wymogi w zakresie przeciwdziałania skutkom awarii przemysłowych, w odniesieniu do   przedsięwzięć zaliczanych do zakładów stwarzających zagrożenie wystąpienia poważnych  awarii zostały określone przez biegłych oraz jednostki kompetentne do uzgodnienia i zaopiniowania projektu budowlanego oraz innych dokumentacji stanowiących komplet dokumentów wymaganych do przedłożenia wraz z projektem budowlanym  o pozwolenie na budowę .

2.Opracować i przedłożyć wraz z wymienionymi w pkt 1 dokumentami, instrukcję bezpieczeństwa pożarowego dla całego zamierzenia oraz sporządzić „program zapobiegania awariom” na podstawie art. 250 i art. 251 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska ( Dz. U. z 2008r., Nr 25, poz. 150 ).

 

V. Wymogi w zakresie ograniczania transgranicznego oddziaływania na środowisko               w odniesieniu do przedsięwzięć, dla których przeprowadzono postępowanie dotyczące transgranicznego oddziaływania na środowisko

 

 

1.Nie stwierdzono transgranicznego oddziaływania planowanego przedsięwzięcia na środowisko

 

 

 

 

Strona 4 Decyzji UG.7625/1/08

 

VI.      Wymogi w zakresie stwierdzenia konieczności utworzenia obszaru ograniczonego użytkowania.

 

Nie dotyczy.

Planowana inwestycja nie należy do przedsięwzięć wymienionych w art.135 ust.1 ustawy       z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska ( Dz.U. z 2008r., Nr 25, poz.150 ) wymagających utworzenia obszaru ograniczonego użytkowania.

W wyniku przeprowadzonego postępowania w sprawie oceny oddziaływania przedmiotowego przedsięwzięcia na środowisko organ uznał, że w wyniku zastosowania dostępnych rozwiązań technicznych, technologicznych i organizacyjnych będą dotrzymane standardy środowiska i nie ma potrzeby utworzenia obszaru ograniczonego użytkowania.

 

Pozostałe uwarunkowania wynikające z postanowienia Starosty Kolbuszowskiego z dnia      21 maja 2008r., znak OŚ-7633/3/08, postanowienia Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Kolbuszowej z dnia 21 maja 2008r, znak PSNZ.465-1-15/08 oraz innych przepisów prawnych :

1/ dla przedmiotowego przedsięwzięcia wymagane jest przestrzeganie ogólnie obowiązujących przepisów na etapie jego realizacji, eksploatacji i likwidacji

2/ zgodnie z art.17 ustawy z dnia 27 kwietnia o odpadach ( Dz.U. Nr 39, poz. 251 z późn.      zm. ) Inwestor przed przystąpieniem do użytkowania obiektu powinien  uzyskać wymagane ustawą o odpadach decyzje zatwierdzające program gospodarki odpadami niebezpiecznymi oraz złożyć informację o wytwarzanych odpadach                                                                  3/ 30 dni przed wyznaczonym terminem odbioru stacji należy dokonać zgłoszenia eksploatowanych instalacji do Wydziału Ochrony Środowiska Starostwa Powiatowego. Zgłoszenie należy opracować na podstawie art. 152 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r., Prawo ochrony środowiska  (  Dz. U. z 2008r., Nr 25 poz. 150 )

4/ Inwestor w trakcie użytkowania stacji paliw zgodnie z art. 284, art. 285, art.286 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. – Prawo ochrony środowiska ( Dz. U. z 2008r., Nr 25, poz. 150 ) winien ustalić we własnym zakresie wielkość należnej opłaty z tytułu korzystania ze środowiska i wnosić ją w ustawowych terminach na rachunek właściwego Urzędu Marszałkowskiego.

 

Charakterystyka całego przedsięwzięcia stanowi załącznik  nr 1 do decyzji                                     o środowiskowych uwarunkowaniach.

 

 

 

Strona 5 Decyzji UG.7625/1/08

 

 

 

Uzasadnienie

 

 

Z wnioskiem o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia polegającego na budowie stacji paliw w miejscowości Wilcza Wola, na działce numer 1675 wystąpili Państwo Teresa i Eugeniusz Tokarz, zam. 36-121 Wilcza Wola nd. 255. O wszczęciu postępowania powiadomiono Strony postępowania, które w określonym ustawowo terminie nie wniosły żadnych uwag i nie zgłosiły żadnych zastrzeżeń.  

 

Do wniosku zostały załączone dokumenty:

 

1. Raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko – autorzy opracowania:                 inż. Romualda Rucińska i mgr inż. Grzegorz Ruciński – Biuro Projektowo – Usługowe ”EKOL”  35-616 Rzeszów, ul. Królewska 6

2. Wypis i wyrys z ewidencji gruntów

3.Koncepcja zagospodarowania terenu działki objętej wnioskiem                     

 

Zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2004 r. w sprawie określania rodzajów przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych uwarunkowań związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięcia do sporządzenia raportu 

o oddziaływaniu na środowisko ( Dz. U. z 2004r., Nr 257, poz.2573 z późn. zm.)

wnioskowana inwestycja polegająca na budowie stacji paliw w miejscowości Wilcza Wola, zalicza się do inwestycji mogących znacząco oddziaływać na środowisko, w stosunku do których może być wymagane sporządzenie raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko. Zatem zgodnie z powołanym przepisem w związku z art. 46 ust.1 ustawy Prawo ochrony środowiska, występując z wnioskiem o pozwolenie na budowę Inwestor musi legitymować się ostateczną decyzją o środowiskowych uwarunkowaniach. W oparciu              o art. 61 § 4 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego             

( Dz. U. z 2000r., Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.),  Wójt Gminy Dzikowiec wszczął postępowanie administracyjne i z uwagi, iż planowane przedsięwzięcie położone jest na obszarze  specjalnej ochrony  ptaków Natura 2000  „Puszcza Sandomierska”  (PLB 180005)  wystąpił w trybie art. 51 ust. 3 pkt. 3 oraz art.57 ust.1 w/w ustawy  do organów  ochrony    środowiska  z prośbą  o wydanie opinii w sprawie potrzeby i zakresu sporządzenia raportu dla przedmiotowego zamierzenia inwestycyjnego. W odpowiedzi Wojewoda Podkarpacki

 

 

Strona 6 Decyzji UG.7625/1/08

 

pismem z dnia 18 lutego 2008r. znak ŚR.IV-7048/26/08 poinformował, że przedsięwzięcie pn.: „Budowa stacji paliw” zlokalizowane na działce nr ewid. 1675 w Wilczej Woli pomimo, iż jest położone na obszarze specjalnej ochrony ptaków „Puszcza Sandomierska” (PLB 180005) z uwagi na zakres inwestycji oraz fakt, iż inwestycja nie będzie w znaczący sposób pogarszać stanu siedlisk przyrodniczych oraz siedlisk roślin i zwierząt, a także w sposób znaczący wpływać negatywnie na gatunki dla których został wyznaczony obszar Natura 2000, uznał że przedsięwzięcie nie zalicza się  do inwestycji mogących znacząco oddziaływać na obszar Natura 2000, o których mówi art.51 ust.1 pkt 3 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r.

Prawo ochrony środowiska, Wojewoda stwierdził ponadto, iż organem właściwym do zajęcia stanowiska zgodnie z żądaniem wniosku. Postępowanie w przedmiotowej sprawie należy przeprowadzić zgodnie z art. 51 ust.3 pkt 1 ustawy Prawo ochrony środowiska, a organem właściwymi do wydania wymaganych prawem opinii i uzgodnień jest Starosta.            Działając w oparciu o powyższe stanowisko Wojewody, Wójt Gminy Dzikowiec wystąpił  do powiatowych organów ochrony środowiska z prośbą o wydanie opinii w sprawie potrzeby       i zakresu sporządzenia raportu dla przedmiotowego zamierzenia inwestycyjnego.

W odpowiedzi Starosta Kolbuszowski postanowieniem z dnia 17 marca 2008r. znak          OŚ-7633/3/08 stwierdził, iż dla przedmiotowej inwestycji pn. „ Budowa stacji paliw” zlokalizowanego na działce nr ewid. 1675 w Wilczej Woli wymagane będzie sporządzenie raportu w zakresie zgodnym z wymogami określonymi w art. 52 ust. 1 i 3 ustawy z dnia       27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska.                                               

Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Kolbuszowej  postanowieniem z dnia                 28 stycznia 2008r. znak PSNZ.465-3/08 po zapoznaniu się i przeanalizowaniu załączonych do wniosku dokumentów wyraził opinię, że dla planowanego zamierzenia pn. „ Budowa stacji paliw” zlokalizowanego na działce nr ewid. 1675 w Wilczej Woli sporządzenia raportu           o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko nie jest wymagane.

            Stosownie do wymogu art. 51 ust. 1 pkt 2 i 3, art. 51 ust. 2 i ust. 3  ustawy z dnia      27 kwietnia 2001r.Prawo ochrony środowiska ( Dz. U. Nr 25, poz. 150 ) Wójt Gminy Dzikowiec  postanowieniem z dnia 26 marca 2008r., znak UG.7625/1/08  nałożył na Inwestora obowiązek sporządzania raportu o oddziaływaniu na środowisko dla przedsięwzięcia objętego postępowaniem.

Inwestor opracował stosowny raport – autorzy opracowania:  inż. Romualda Rucińska             i mgr inż. Grzegorz Ruciński Biuro Projektowo – Usługowe „EKOL” 35-616 Rzeszów,         ul. Królewska 6  i w dniu13 maja 2008r. dołączył do wniosku.

           

Strona 7 Decyzji UG.7625/1/08

 

W dalszej części postępowania, Wójt Gminy Dzikowiec w trybie art. 48 ust.1, art. 48 ust. 2 pkt 1, art. 378 ust.1 oraz art. 48 ust.1, art. 48 ust.2 pkt 1a ustawy Prawo ochrony środowiska wystąpił do organu ochrony środowiska i organu o którym mowa  w art. 57 wyżej cytowanej ustawy o uzgodnienie środowiskowych uwarunkowań zgody na realizację przedmiotowego przedsięwzięcia, załączając wniosek inwestora o wydanie decyzji, wypis i wyrys                      z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenu objętego wnioskiem oraz Raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko opracowany przez:                         inż. Romualda Rucińska i mgr inż. Grzegorz Ruciński Biuro Projektowo – Usługowe „EKOL” 35-616 Rzeszów, ul. Królewska 6 .

Starosta Kolbuszowski postanowieniem z dnia 21 maja 2008r., znak OŚ-7633/3/08                   i Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Kolbuszowej postanowieniem z dnia                 21 maja 2008r., znak PSNZ.465-1-15/08 pozytywnie uzgodnili środowiskowe uwarunkowania zgody dla zamierzonego przedsięwzięcia pn. „Budowa stacji paliw” zlokalizowane na działce nr ewid. 1675 w Wilczej Woli.                                                             Ze względu na położenie inwestycji w terenie o szczególnych walorach przyrodniczych, objętych ochroną, należy w trakcie realizacji, eksploatacji i ewentualnej likwidacji przedsięwzięcia respektować zakazy wynikające z aktów prawnych dotyczących objęcia tych terenów formami ochrony przyrody w szczególności, rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 21 lipca 2004r. w sprawie obszarów specjalnej ochrony ptaków Natura 2000 „Puszcza sandomierska” PLB 180005 ( Dz. U. Nr 229, poz. 2314 zpóźn. zm. ) oraz  Rozporządzenia Nr 80/05 Wojewody Podkarpackiego z dnia 31 października 2005r.               w sprawie  Sokołowsko - Wilczowolskiego Obszaru Chronionego Krajobrazu ( Dz. Urz. Woj. Podkarpackiego Nr 138, poz. 2106 z późn. zm. ).                                                                   Należy nadmienić, że Inwestor ( wytwórca odpadów ) powinien posiadać  uregulowany stan  formalno-prawny w zakresie gospodarki odpadami.

Ze względu na konieczność zachowania wymogów ochrony środowiska uznano za niezbędne nałożenie dodatkowych warunków opisanych w punkcie  II niniejszej decyzji. Niezależnie od nich dla przedsięwzięcia konieczne jest przestrzeganie ogólnie obowiązujących przepisów na etapie jego realizacji, eksploatacji i likwidacji.

Wprowadzenie ww. warunków ma na celu zapewnienie utrzymania czystości i porządku           w rejonie inwestycji oraz zapewnienie ochrony przed hałasem i odpadami, wynikającymi           z korzystania ze sprzętu mechanicznego podczas prowadzenia robót.

W fazie eksploatacji, przedsięwzięcie nie wiąże się z wprowadzaniem do środowiska substancji szkodliwych, powstawania odpadów, emisji hałasu oraz wibracji. Nie występuje ryzyko wystąpienia poważnej awarii przemysłowej.

Strona 8 Decyzji UG.7625/1/08

 

W zasięgu oddziaływania przedsięwzięcia nie znajdują się tereny chronione w rozumieniu ustawy z dnia 16 kwietnia 2000r. o ochronie przyrody, a lokalizacja przedsięwzięcia nie koliduje z pomnikami przyrody.

Przedsięwzięcie położone jest na obszarze specjalnej ochrony ptaków Natura 2000  „Puszcza Sandomierska” (PLB 180005). Przedsięwzięcie nie będzie znacząco negatywnie oddziaływać na obszar Natura 2000.

Na terenie objętym przedsięwzięciem nie obowiązuje miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego.

Po przeprowadzeniu postępowania w sprawie oceny oddziaływania na środowisko                       i szczegółowym przeanalizowaniu specyfiki planowanego przedsięwzięcia we wszystkich aspektach środowiskowych orzeczono jak w sentencji decyzji.                                      

Określone w decyzji uwarunkowania zgody na realizację przedsięwzięcia mają na celu zapewnienie ochrony poszczególnych elementów środowiska zarówno w trakcie realizacji przedsięwzięcia, jak również po jego zakończeniu.

 

Realizacja inwestycji na wskazanym terenie w sposób prawidłowy nie wpłynie znacząco negatywnie na środowisko. Niekorzystne oddziaływania będą związane głownie z etapem prowadzenia robót budowlanych.                                                                                            

Niekorzystne oddziaływanie na środowisko związane z budową będzie miało charakter krótkotrwały i przemijający.

Spełnienie wymagań wskazanych w niniejszej decyzji na etapie realizacji i eksploatacji planowanego przedsięwzięcia spowoduje, iż wszystkie uciążliwości inwestycji zamkną się        w granicach działki Inwestora.

W trakcie prowadzonego postępowania zapewniono udział społeczeństwa w sprawie informując o prowadzonym postępowaniu na tablicach ogłoszeń tut. Urzędu Gminy jak również na terenie miejscowości Wilcza Wola – Spie oraz stronie internetowej.

Strony biorące udział w przeprowadzanym postępowaniu nie korzystały z prawa wynikającego z art. 32 ust. 1 pkt 1 ustawy Prawo ochrony środowiska – nie wniosły żadnych uwag i nie zgłosiły zastrzeżeń.

 

Po przeprowadzeniu postępowania w sprawie oceny oddziaływania na środowisko                  i szczegółowym przeanalizowaniu specyfiki planowanego przedsięwzięcia we wszystkich aspektach środowiskowych w oparciu o zgromadzone dokumenty uznano, iż przedsięwzięcie spełni wymogi stawiane przez przepisy prawa z zakresu ochrony środowiska, co mając na uwadze postanowiłem orzec jak  w sentencji decyzji.  

 

Strona 9 Decyzji UG.7625/1/08

POUCZENIE:

 

Od niniejszej decyzji służy Stronom prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Tarnobrzegu ul. Św. Barbary 12 za pośrednictwem Wójta Gminy Dzikowiec w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.

 

Decyzje o środowiskowych uwarunkowaniach dołącza się do wniosku o wydanie decyzji, o której mowa w art. 46 ust. 4 powyższej ustawy; wniosek ten powinien być złożony nie później niż przed upływem czterech lat od dnia, w którym decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach stała się ostateczna – art. 46 ust. 4b, termin ten może ulec wydłużeniu 

o dwa lata, jeżeli realizacja planowanego przedsięwzięcia mogącego znacząco oddziaływać na środowisko przebiega etapowo oraz nie zmieniły się warunki określone w decyzji                        o środowiskowych uwarunkowaniach.

 

Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia nie rodzi praw do terenu oraz nie narusza praw własności i uprawnień osób trzecich.

Załączniki:

1. Charakterystyka przedsięwzięcia - załącznik nr 1

 

Otrzymują:

1. PP. Teresa i Eugeniusz Tokarz

    zam. 36-121 Wilcza Wola 255

2. Gmina Dzikowiec

36-122         Dzikowiec 2

3. Parafia Kościoła Rzymsko-Katolickiego

   w Spiach

   Cmentarz Parafialny

   36-121 Wilcza Wola 28

4. Strony postępowania w/g wykazu

5. a/a

 

 

 

Do wiadomości:

1. Wojewoda Podkarpacki

ul. Grunwaldzka 15

35 -959 Rzeszów

2. Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Kolbuszowej

ul. 11-go Listopada 10

36-100 Kolbuszowa

3. Tablica ogłoszeń w Urzędzie Gminy Dzikowiec ( obwieszczenie )

4. Tablice ogłoszeń na terenie miejscowości Wilcza Wola - Spie ( obwieszczenie )                                                                                               5. Strona internetowa www.dzikowiec.itl.pl/bip

 

 

 

 

Stosownie do zapisu pkt 45 załącznika do ustawy z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej /Dz.U. Nr 225 poz. 1635/ pobrano opłatę skarbową w kwocie 205,00 zł.

 

 

 

Strona 10 Decyzji UG.7625/1/08

Załącznik nr 1

do decyzji Wójta Gminy Dzikowiec z dnia 04 lipca 2008r., znak  UG.7625/1/08 

 

Charakterystyka przedsięwzięcia

pn. Budowa stacji paliw” na działce nr ewid. 1675 w Wilczej Woli

 

 

Nazwa przedsięwzięcia:

„Budowa stacji paliw” na działce nr ewid. 1675 w Wilczej Woli

Inwestor:

Teresa i Eugeniusz Tokarz

36 – 121Wilcza Wola 255

Opis inwestycji:

Planowane przedsięwzięcie polega na budowie stacji paliw w miejscowości Wilcza Wola na działce oznaczonej w ewidencji gruntów numerem 1675. Działka stanowi własność Teresy     i Eugeniusza Tokarz, zamieszkałych w Wilczej Woli nd. 255. Działka posiada powierzchnię 0,16 ha, sklasyfikowana jako Ps VI.

Projektowane zagospodarowanie terenu lokalizacji inwestycji to:

1/ pawilon stacji, budynek funkcji – obsługa stacji + sklep wielobranżowy

2/ podziemny zbiornik na paliwa płynne o pojemności 30 m3 wraz z dystrybutorami

    wielonalewakowymi oraz niezbędnymi przyłączami zewnętrznymi

3/ podziemny zbiornik na gaz płynny ( LPG ) o pojemności 10 m3 wraz z dystrybutorem oraz

    niezbędnymi przyłączami zewnętrznymi

4/ studzienka zalewowa – 3 gatunki paliwa

5/ pompa LPG

7/ maszty oddechowe

8/ wiata nad stanowiskami do tankowania – stalowa

9/ parkingi

Projektowane wyposażenie stacji

1/ dla sprzedaży paliw płynnych:

- podziemny 3 komorowy dwupłaszczowy zbiornik na paliwa płynne o pojemności łącznej   30 m3

 

 

Strona 11 Decyzji UG.7625/1/08

 

 

- dystrybutor 3 produktowy, 6 wężowy z systemem odsysania oparów (VRS) dla 4 węży         o wydajności 40 l/min do wydawania benzyn

- stanowisko spustowe

- rurociągi technologiczne z tworzywa sztucznego

- przewody odpowietrzające – sztuk 2

2/ dla sprzedaży gazu propan – butan:

- podziemny zbiornik o pojemności 10 m3

- urządzenie pompowe

- rurociągi technologiczne

Teren na którym zlokalizowane jest przedmiotowe przedsięwzięcie nie ma istotnego znaczenia archeologicznego , historycznego i kulturowego. Nie ma tu także ustanowionych stref ochronnych ujęć wodnych , nie występują tu także tereny ochrony uzdrowiskowej.        

 

Po względem geologicznym rejon inwestycji położony jest w obrębie Zapadliska Przedkarpackiego. W budowie geologicznej biorą udział utwory czwartorzędowe                      i trzeciorzędowe.

 

Pod względem hydrologicznym lokalizacja terenu odpowiada Regionowi Przedkarapackiemu ( XXII ), podregion Kolbuszowsko – Tarnogrodzki ( XXII4 ). Jest to rejon o potencjalnej wydajności otworu studziennego w granicach 2-10 m3/h.

Kierunek spływu wód podziemnych odbywa się generalnie z zachodu na wschód do rzeki Łęg, która przepływa w odległości ok. 700 m.

 

W procesie projektowym wybrano wariant z zachowaniem najostrzejszych norm ekologicznych w zakresie emisji zanieczyszczeń tj:

 

- hermetyzacja przy napełnianiu zbiorników podziemnych benzyn

- hermetyzacji dystrybucji paliw

- oczyszczanie wód deszczowych w rejonie tankowania paliw

- zastosowanie monitoringu technologicznego i piezometrów

 

 Z uwagi na wysokie i szczegółowe wymagania techniczno-technologiczne i ekologiczne nie rozważano innych wariantów i rozwiązań technicznych obiektu. Wynika to z braku lepszych rozwiązań technologicznych dla tego typu przedsięwzięć.

 

W obszarze projektowanego przedsięwzięcia brak jest  drzew – pomników przyrody.

 

Planowane przedsięwzięcie znajduje się w obrębie obszaru specjalnej ochrony ptaków Natura 2000 „Puszcza Sandomierska” ( PLB 180005 ). Przedsięwzięcie nie będzie negatywnie oddziaływać na obszar Natura 2000.

Nie stwierdzono transgranicznego oddziaływania planowanego przedsięwzięcia na środowisko

Materiały i urządzenia użyte do budowy stacji paliw musza posiadać aprobaty techniczne          i niezbędne atesty. 

 

Strona 12  Decyzji UG.7625/1/08

 

 

Wnioski:

 

Realizacja inwestycji na wskazanym terenie w sposób prawidłowy nie wpłynie znacząco negatywnie na środowisko. Niekorzystne oddziaływania będą związane głownie z etapem prowadzenia robót budowlanych.

 

Niekorzystne oddziaływanie na środowisko związane z budową stacji paliw w miejscowości Wilcza Wola będzie miało charakter krótkotrwały i przemijający.           

 

Mając na uwadze rodzaj przedsięwzięcia, jego skalę, wielkość zajmowanego terenu oraz sposób jego zagospodarowania  oraz ograniczone ryzyko wystąpienia poważnej awarii, przy uwzględnieniu używanych substancji i stosowanych technologii jak również spełnienie wymagań wskazanych w niniejszej decyzji na etapie realizacji i eksploatacji planowanego przedsięwzięcia nie spowoduje  pogorszenia warunków środowiska.

 

                                                              

 

 



  Ilość odwiedzin: 67838